GRANULDISK VINNER PRIS FÖR ENASTÅENDE VATTEN- OCH ENERGIBESPARANDE FUNKTIONER.

den 3 juni 2015

GRANULDISK VINNER PRIS FÖR ENASTÅENDE VATTEN- OCH ENERGIBESPARANDE FUNKTIONER.

GRANULDISK, som flera gånger tidigare belönats för sina hållbara lösningar, utsågs till vinnare av ACE (Asian Catering Equipment) Heavy Water/Energy Saving Award under den internationella HOFEX-mässan i Hong Kong förra veckan.

GRANULDISK vann Heavy Water/Energy Saving Award för sin kombination av grovdiskmaskinen Granule Smart® och EcoExchanger® ; 2-i-1-lösningen för värmeåtervinning och ångreducering. Kombinationen reducerar förbrukningen av vatten och energi till ett minimum. Det effektiva värmeåtervinningssystemet ger en ytterligare energiminskning på 40 % till den redan energisnåla grovdiskmaskinen. Grovdiskmaskinen Granule Smart diskar hygieniskt rent, tar upp mindre än 1 kvm golvyta och kan hantera upp till 180 GN1/1 per timme med endast 230 liter vatten, långt bättre än de tusentals liter vatten som förbrukas i stora bänklösningar med blötläggning och skrubbning.

På den internationella HOFEX-mässan i Hong Kong har man 28 års erfarenhet av den globala mat- och besöksnäringen. 2015 inrättade man Asian Catering Equipment Award i syfte att uppmärksamma tillverkare av livsmedelsutrustning som bidrar till en innovativ och hållbar framtid för branschen. Juryn består av handplockade experter.

GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation som funnits på den internationella marknaden i nära 30 år. GRANULDISK-maskiner använder PowerGranules, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt på grytor och kantiner. Den blästrande effekten hos granulerna i kombination med höga temperaturer ger hygieniskt ren disk på bara några minuter, och det krävs avsevärt mindre vatten, energi och kemikalier än vid traditionella grovdiskmetoder.
En smart, hållbar och ekonomisk lösning som dessutom eliminerar behovet av fördisk.

Pressrelease SE GRANULDISK_Asian Award_ 13 May 2015