GRANULDISK VINNER SMART LABEL AWARD 2015 PÅ HOST-MÄSSAN I MILANO.

den 21 oktober 2015

GRANULDISK VINNER SMART LABEL AWARD 2015 PÅ HOST-MÄSSAN I MILANO.

SMART Label Award är ett innovationspris inom hotell- och restaurangbranschen som delas ut för produkter vars egenskaper tydligt utmärker sig när det gäller funktionalitet, teknik och miljömässig hållbarhet.

GRANULDISK mottog med stolthet denna senaste utmärkelse som bolaget får för sin 2-i-1-lösning för värmeåtervinning med inbyggd ångreducering – EcoExchanger®.

Genom värmeåtervinningsfunktionen kan värmen från ångan återvinnas och användas för att höja temperaturen på det inkommande sköljvattnet. Denna extra värmeboost innebär att temperaturen stiger med upp till 30 °C, vilket ger kunden upp till 40 % lägre energiförbrukning.

- Den effektiva ångreduceringsfunktionen fångar upp ångan från diskcykeln och förbättrar arbetsmiljön i diskområdet väsentligt, säger Cecilia CARLSTEN, produktchef på GRANULDISK.

- Vi är mycket glada över att kunna lägga ytterligare en utmärkelse till vår samling. Nyligen belönades vi på HOFEX-mässan i Hongkong, även då för vår EcoExchanger, fortsätter Cecilia.

GRANULDISK ställer ut på HOST, Milano. Hall 11, monter G57.

GRANULDISK grovdiskmaskiner använder PowerGranules, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt för grytor och kantiner. Den blästrande effekten i kombination med höga temperaturer diskar hygieniskt rent på bara ett par minuter och använder upp till 90 % mindre vatten, energi och kemikalier än någon annan grovdiskmetod.

En smart, hållbar och ekonomisk lösning – helt utan fördisk.

GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation och finns på den internationella marknaden sedan snart 30 år. Familjen Sandberg har investerat sedan bolaget startades.

Downloads:   Pressrelease_SE_GRANULDISK_October_23_2015_sv    Granule Smart with EcoExchanger