MARRIOTT HOTELL I STORBRITANNIEN SPARAR SÅ MYCKET SOM 2 038 680 LITER OM ÅRET.

den 25 november 2015

MARRIOTT HOTELL I STORBRITANNIEN SPARAR SÅ MYCKET SOM 2 038 680 LITER OM ÅRET.

En fallstudie på grovdiskområdet har utförts tillsammans av GRANULDISK och London Heathrow Marriott Hotell. Efter testperioden på 30 dagar insåg hotellet till sin glädje att vatten-besparingarna till och med överträffade deras förväntningar – 91,7 % vattenbesparing.

”Från mitt perspektiv var det ett enkelt val. När jag fick höra talas om produktens alla fördelar med de potentiella energi- och vattenbesparingarna samt förbättringarna rent organisatoriskt, var det självklart att investera i en verkligt effektiv grovdiskmaskin. Den gör också arbetsmiljön säkrare för diskarna och ger besparingar i antalet timmar som behövs för att utföra arbetet.” säger Jim SHIELDS, Director of Engineering på Marriott.

Vattenmätare som placerades på diskhoar och blötläggningskar visade på en daglig vattenkonsumtion på 6177 liter under de 6 månader som mätningen pågick. Genom att installera en GRANULDISK grovdiskmaskin, som eliminerar blötläggning och skrubbning, gick konsumtionen ned till endast 512 liter per dag.

”En GRANULDISK-maskin är en utmärkt lösning för en renare och bättre arbetsmiljö. Den innebär vatten-, kem- och energibesparingar och hjälper oss även att använda personalen på ett mera effektivt vis. Testet på London Heathrow Marriott bevisar vilken fantastisk tillgång en granulatgrovdiskmaskin kan vara till alla kök.” säger Sean KELLY, Senior Executive Chef Europe Marriott Hotels Ltd.

Med tanke på att miljömässig hållbarhet bara blir mer och mer viktig, fortsätter GRANULDISK att implementera sina lösningar på fler hotell i Marriott kedjan.

För mer information, kontakta:

GRANULDISK grovdiskmaskiner använder PowerGranules, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt för grytor och kantiner. Den blästrande effekten i kombination med höga temperaturer diskar hygieniskt rent på bara ett par minuter och använder upp till 90 % mindre vatten, energi och kemikalier än någon annan grovdiskmetod. En smart, hållbar och ekonomisk lösning – helt utan fördisk. GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation och finns på den internationella marknaden sedan snart 30 år. Familjen Sandberg har investerat sedan bolaget startades.

Pressrelease SE GRANULDISK_November 15 2015

Hand_w_Granules