GRANULDISK VINNARE AV”PRODUCT EXCELLENCE AWARD”

den 9 december 2015

GRANULDISK VINNARE AV”PRODUCT EXCELLENCE AWARD”

GRANULDISK GRANULDISK var en av fyra finalister och mötte respektabelt motstånd från övriga diskmaskinstillverkare. Granulatgrovdiskmaskinen Granule Smart i kombination med EcoExchanger - värmeåtervinning och ångreducering i ett - blev under torsdagskvällen den 3:e december utropad som vinnare i kategorin Grovdisk, under pristutdelningen av årets "the Product Excellence Award 2015" i London.

Juryns motivering, som presenterades under galamiddagen av Lisa JENKINS (CFSP), Products- and Suppliers-redaktör, löd:

“Våra domare älskade denna maskinen, som sparar tid, resurser och energi i köket. PowerGranules tillsammans med vatten med högt tryck och en liten mängd kem gör att behovet av fördiskning elimineras och kan få dina grytor och större köksredskap att skina som nya. Ställda mot tufft motstånd är vår vinnare för i år, för sin prestandar: GRANULDISK med Granule Smart grovdiskmaskin med EcoExchanger”.

Country Sales Manager Keith BROADWAY från GRANULDISK var på plats för att ta emot priset å hela företagets vägnar.

"Jag var mycket stolt över att få ta emot priset och att få representera vårt team på plats under kvällen. Vi har en enastående produkt och det är fantastiskt att den blir uppmärksammad." säger Keith.

GRANULDISK grovdiskmaskiner använder PowerGranules, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt för grytor och kantiner. Den blästrande effekten i kombination med höga temperaturer diskar hygieniskt rent på bara ett par minuter och använder upp till 90 % mindre vatten, energi och kemikalier än någon annan grovdiskmetod.

En smart, hållbar och ekonomisk lösning – helt utan fördisk. GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation och finns på den internationella marknaden sedan snart 30 år. Familjen Sandberg har investerat sedan bolaget startades.

Ladda ner:

Pressrelease SE GRANULDISK_10 dec 2015