GRANULDISK FINALIST FÖR ETT EDIE ENVIRONMENT & ENERGY AWARD 2016.

den 21 mars 2016

GRANULDISK FINALIST FÖR ETT EDIE ENVIRONMENT & ENERGY AWARD 2016.

Första juryomröstningen är klar och ett antal finalister för årets edie Environment & Energy (E&E) Awards, som uppmärksammar framstående produkter och producenter för ”on-site energy, water and resource management”, presenterades i början på mars.

Sammanlagt har 75 organisationer, konsulter och yrkesverksamma inom energisektorn nominerats i 11 olika E&E Award-kategorier. Bland utmärkelserna finns ämnen som Energy Efficiency och Environment Product Innovation, men också den eftertraktade utmärkelsen Energy Institute Energy Manager of the Year award.

GRANULDISK, tillverkare och distributör bakom Granulteknologin, har nominerats för de stora sänkningar i vattenförbrukning som dess produkter leder till.

- En fallstudie vi gjorde på ett Marriotthotell i England visade tydligt på sänkt vattenförbrukning och möjliga vattenbesparingar på så mycket som 90%, säger Cecilia CARLSTEN, Produktchef på GRANULDISK.

Panelen, bestående av experter från branschen med bland annat Matthew FARROW från EIC, Susanne BAKER från Tech UK och James GOODMAN, Forum for the Future, kommer nu att gå igenom och utvärdera listan med finalister i detalj för att kunna tillkännage årets E&E-vinnare vid en glittrande tillställning i maj i år.

Följ oss på LinkedIn för nyheter och uppdateringar om GRANULDISK och the No Pre-Washing Technology.

GRANULDISK grovdiskmaskiner använder PowerGranules, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt för grytor och kantiner. Den blästrande effekten i kombination med höga temperaturer diskar hygieniskt rent på bara ett par minuter och använder upp till 90 % mindre vatten, energi och kemikalier än någon annan grovdiskmetod. En smart, hållbar och ekonomisk lösning – helt utan fördisk. GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation och finns på den internationella marknaden sedan snart 30 år. Familjen Sandberg har investerat sedan bolaget startades.

2016 Mars Pressrelease SE GRANULDISK_edie award-finalist
granul_hand_mapp_15x15cm