VI GJORDE DEN KRAFTFULL NOG ATT KROSSA DINA TALLRIKAR, MEN OCKSÅ SMART NOG ATT LÅTA BLI.

den 25 april 2016

GRANULDISK ser till att professionella kök får en mer kraftfull grovdisklösning och samtidigt eliminerar behovet att fördiska kantiner och kastruller innan de går in i grovdiskmaskinen. Med Granule Combi® där man kombinerar grovdiskning med Granulteknologi och findiskning – används en patenterad sensor i maskinen som känner av vilken typ av diskkorg som används och därefter automatiskt väljer lämpligt diskprogram. Ingen risk att du diskar porslin eller glas med för mycket kraft – bara tryck på knappen.

För de mindre köken tar Granule Combi hand om all grov- och findisk i en maskin och ersätter därmed en separat findiskmaskin. för större kök arbetar den huvudsakligen med grovdisk, men samtidigt vid toppar kan Granule Combi avlasta en findiskmaskin eller användas för findisk under lågsäsong.

- En patenterad sensor med automatiskt programval, ser vi som en självklarhet när vi kombinerar vår Granulatteknologi med findisk. Eliminerar risken för porslinskross om någon av misstag skulle välja ett program med Granuler för sin findiskkorg. Disken är helt säker hos kunden, säger Cecilia CARLSTEN, produktchef för GRANULDISK.

För Granule Combi används standard 500x500 mm findisk korgar och specialanpassade grovdisk-korgar för att lasta diskgodset.

- Enkelhet och god ergonomi står i fokus, säger Cecilia CARLSTEN och fortsätter, vår grovdiskkorg skall vara enkel att lasta och så lätt som möjlig att hantera och därför väger den betydligt mindre än andra specialkorgar på marknaden.

GRANULDISK ställer ut i monter A14:10 på GastroNord i Stockholm, 26-29 april 2016 och förevisar Granule Combi ”live”, dvs från smutsigt diskgods till rent.

GRANULDISK-maskiner använder PowerGranules®, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt på grytor och kantiner. Den blästrande effekten hos granulerna i kombination med höga temperaturer ger hygieniskt ren disk på bara några minuter, och förbrukningen av vatten, energi och kemikalier minskar med upp till 90 % jämfört med traditionella grovdiskmetoder.

En smart, hållbar och ekonomisk lösning som eliminerar behovet av fördisk.

GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation som funnits på den internationella marknaden i nära 30 år. Familjen Sandberg har investerat i verksamheten sedan starten.

2016 April Pressrelease SE GRANULDISK_patenterad sensor
Cecilia_CARLSTEN_granule-combi