NO PRE-WASHING CONCEPT FRÅN GRANULDISK VINNER NYTT HÅLLBARHETSPRIS.

NO PRE-WASHING CONCEPT FRÅN GRANULDISK VINNER NYTT HÅLLBARHETSPRIS.

NO PRE-WASHING™-SERIEN FRÅN GRANULDISK VINNER NYTT INNOVATIONS- OCH HÅLLBARHETSPRIS I FRANKRIKE.

Under EquipHotel 16 i Paris vann No Pre-Washing™-serien från GRANULDISK priset 'Lauriers Ecorismo'.

Ecorismo Label lyfter fram miljömässigt ansvarsfulla produkter och tjänster inom HoReCa-sektorn.
Ecorismo är en organisation som syftar till att lyfta fram miljömässigt ansvarsfulla produkter och tjänster inom hotell, catering och turism. Målet är att belysa utrustning och inredning med miljömässigt hållbara egenskaper som bidrar till att spara vatten och energi, minska CO2-utsläpp men även bidrar till en drägligare arbetsmiljö för personalen.

“Det är såklart en ära att bli tilldelade detta pris och vi ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg och att våra innovationer verkligen gör skillnad. GRANULDISK har haft ett tydligt uttalat miljötänk från start och vi kommer att fortsätta på inslagen väg för att utveckla och tillverka ännu smartare och mer hållbara disklösningar för framtidens behov” säger Peter SCHÖN, GRANULDISK VD.

Om Ecorismo.
Ecorismo drivs av FTC (Francois Tourisme Consultants) och skapades för mer än 20 år sedan. Ecorismo är aktiva i Frankrike och i fransktalande länder så som Schweiz, Belgien, Kanada och nordafrikanska länder.

Peter SCHÖN, GRANULDISK VD
peter.schon@granuldisk.com

GRANULDISK grovdiskmaskiner använder PowerGranules®, vatten och endast en liten mängd diskmedel för en mekanisk rengöringseffekt av grytor och kantiner. Den blästrande effekten i kombination med höga temperaturer diskar hygieniskt rent på bara ett par minuter och använder upp till 90 % mindre vatten, energi och kemikalier än någon annan grovdiskmetod.

En smart, hållbar och ekonomisk lösning – helt utan fördisk.

GRANULDISK grovdiskmaskiner är en svensk innovation och finns på den internationella marknaden sedan snart 30 år. Familjen Sandberg har investerat sedan bolaget startades.

Press release - Ecorismo_se.docx

ECORISMO label.jpg