SCHWEIZISK MICHELINRESTAURANG VALDE GRANULDISK TILL DISKRUMMET.

SCHWEIZISK MICHELINRESTAURANG VALDE GRANULDISK TILL DISKRUMMET.

“OM DU UNDRAR VAD JAG TYCKER SÅ TVEKA INTE ATT KONTAKTA MIG. JAG SKRIVER UNDER PÅ DET HÄR”.

Claude LEGRAS, Propriétaire du Restaurant Le Floris – Anières (Schweiz)

Restaurant Le Floris – två Michelinstjärnor och rankad som en av världens 1 000 bästa restauranger 2016 – valde GRANULDISK för att råda bot på sin grovdisksituation. De diskar nu snabbare och mer effektivt än någonsin.

“Nu är allt annorlunda. Inget mer blötläggande eller skrubbande och kastrullerna är redo när vi behöver dem”.
Som MOF (Meilleur Ouvrier de France 1991) vet ägaren Claude LEGRAS vilken roll yrkesskicklighet, teamwork och utrustning spelar för resultatet i ett professionellt kök. När han råder accepteras inget mindre än perfektion – något som uppskattas särskilt av hans gäster.

Kastruller, bunkar, kantiner, silar... från allt kommer fantastiska dofter. “Vi sjuder, sauterar, steker, pressar, glaserar och reducerar. Att skapa vår mat kräver en kavalkad av olika behållare och redskap – och massor av varje sort. Följden blir naturligtvis en strid ström av aldrig sinande disk. Min diskare var jämt upptagen med att skrubba, fördiska, diska, skölja, torka – allt för att teamet i köket skulle ha rena redskap redo samma sekund som de behövde det. Det funkade ju, men det var knappast optimalt. Belastningen var konstant och pressad till max - jag visste att det var sårbart och riskerade att inte hålla i längden. Jag kände mig tvungen att hitta en mer pålitlig lösning” säger LEGRAS.

Bestämde sig snabbt efter att ha sett Granule Flexi i ett showroom.

LEGRAS började sondera marknaden efter en passande lösning: en som kunde göra saker och ting lättare för diskpersonalen, men som även skulle göra grovdiskningen i sig mer effektiv. Efter att ha sett Granule Flexi från GRANULDISK i ett showroom bestämde han sig snabbt för att detta var precis vad hans kök behövde och införskaffade den.

“Alla vet hur man använder den – vi behöver inte ens vänta på diskaren längre”.

“Nu är allt annorlunda. Vi behöver varken blötlägga, skrubba eller torka något. Det har skett en avsevärd förbättring av arbetsförhållandena för diskpersonalen och framförallt har vi alla redskap till hands när vi behöver dem.” säger LEGRAS.

“Och eftersom vi alla vet hur man använder maskinen så stackar aldrig disken upp i högar i väntan på att diskaren ska komma. Vi vinner inte bara tid, utan också organisation - samtidigt som vi förbrukar långt mindre vatten och energi”.

Le Floris ligger vid stranden av Genèvesjön, några minuter utanför Genève. Restaurangens ägare, Claude LEGRAS, öppnade 1997 och har sedan dess lett sitt team och köket till toppnivå, vilket förärat dem två Michelinstjärnor och en rankning som en av världens 1 000 bästa restauranger 2016.

Peter SCHÖN, President & CEO
peter.schon@granuldisk.com

Downloads: Press release - Michelinrestaurang valde GRANULDISK LeFloris-GRANULDISK.jpg

Categories: GRANULDISK News, PressreleasesNumber of views: 9428