GRANULDISK VINNER NY UTMÄRKELSE FÖR HÅLLBARHET.

GRANULDISK VINNER NY UTMÄRKELSE FÖR HÅLLBARHET.

GRANULDISK utsågs i början av maj till vinnare i kategorin “Innovative Sustainable Catering Equipment Award” under ACE Awards 2017, som för andra gången anordnades i samband med branschmässan HOFEX 2017 i Hong Kong.

Andra i raden av ACE Awards för GRANULDISK.

Utmärkelsen är den andra i raden för företaget från ACE Awards – Asian Catering Equipment Awards. Senast GRANULDISK stod på prispallen var 2015, då man prisades i kategorin Heavy Water / Energy Saving Award.

ACE Awards “syftar till att hedra tillverkare och designers av storköksutrustning, som på ett innovativt sätt förbättrar nutida och framtida hållbarhet och lönsamhet för HORECA-sektorn”. Juryn – som består av flertalet kända profiler från branschen – utvärderar och bedömer alla bidrag och nomineringar och kommer gemensamt fram till en serie produkter som prisas. Urvalet baseras på kriterier så som funktion, design, användarvänlighet men även resurseffketivitet i kombination med kommersiell framgång - och hur nöjda kunderna är.

Vinnande produkten Granule Smart FreeFlow Edition skapar ett bättre flöde i diskrummet, ökar kapaciteten och gör livet lättare för diskrumspersonalen.

GRANULDISK vinnande bidrag år 2017 var Granule Smart FreeFlow Edition – en nyligen lanserad variant av den fristående Granulatgrovdiskmodellen Granule Smart, som i kombination med en extra diskkorg och två vagnar skapar ett bättre flöde i diskrummet, med mer flexibilitet och högre kapacitet. Samtidigt får användaren en mer ergonomisk arbetsplats eftersom tunga lyft elimineras. Alltsammans medan maskinen tack vare Granule Technology™ diskar rent till vad som troligen är den lägsta resursförbrukningen I branschen.

- Vi är väldigt glada att juryn fann vår produkt värdig utmärkelsen och vi ser det som ännu ett tecken på att våra No Pre-Washing™-lösningar gör skillnad ute i diskrummen, säger Peter SCHÖN, VD på GRANULDISK.

Press release - Ecorismo_se.docx
No-Pre-Washing-ECORISMO-label.jpg